Tuesday, December 1, 2009

E-NEWS PART 1


Bilangan pekerja di company I boleh dikategorikan dalam saiz medium, maka terdapat pelbagai jenis berita dan gossip-gossip di kalangan mereka. Jika seorang menyatakan sesuatu rahsia kepada orang yang satu lain, ia akan disebarkan dengan sekelip mata sahaja.

Berita ini bermula dengan kantin company I yang diuruskan oleh orang cina. Dengan meragu-ragui, Zita dan Jah terpaksa mencari makan di luar office semasa lunch hour. Nasib baik terdapat seorang kak payung menjual makanan di luar office kami, maka mereka mendapat satu jalan bekalan makanan.

Tetapi tidak lama ini telah berlaku suatu kes yang menakutkan. Terdapat seorang staff warehouse perasan seekor lipas di sebelah ayam goreng semasa menikmati lunchnya. Maka dia pun mengadu kepada kak payung. Kak payung menukarkan ayam goreng yang baru dan mengatakan kemungkinan lipas itu baru saja datang. Maklumat yang I mendapati adalah lipas tersebut bukan yang hidup, ia telah menjadikan lipas goreng yang dijual di Vietnam, maka ayam goreng yang baru ini juga dalam kuali yang sama. Oh my god. Berita terkini seterusnya adalah staff warehouse itu cirit birit sepanjang hari. Kesiannya.

Maka dua kawan ini terpaksa mencari makan di luar lagi.

Sekian sahaja bagi laporan hari ini.

No comments:

Post a Comment